Yüksekokulumuz İdaresi, Bünyemizdeki 32 Sınıfın Öğrenci Temsilcileri ile Toplantı Yaptı.
Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu bölüm başkanlarının ve tüm programlarımızda 1. ve 2. sınıf düzeyinde, 1. ve 2.öğretimden 32 sınıfımızın temsilcileri ile 15/01/2021 Cuma Günü Saat 14.00’da Müdür V. Dr. Öğr. Üyesi Hacer YALNIZ DİLCEN başkanlığında, Zoom Meeting programı üzerinden istek, dilek, şikayet ve önerilerin dinlenmesi amacıyla yaklaşık 2 saat süren bir toplantı yapıldı. Yüksekokul Temsilcimiz Belgin Sofu ve diğer tüm temsilcilerimiz memnuniyet ve şikayetler hakkındaki mesajlarını ilettiler. Toplantıdan duyulan memnuniyet sonrasında Öğrenci Temsilcisi ve Bölüm Başkanları toplantılarının belirli aralıklarla yapılması konusunda karar alındı. Toplantı Müdürümüz Dr. Öğr. Üyesi Hacer YALNIZ DİLCEN’in iyi dilekleri ile sonlandırıldı.
Toplantıda Gündemindeki Genel Başlıklar:
Memnuniyet dilekleri: Erişilebilirlik, e-ders sitemindeki dokümanlar, öğretim elemanlarının iyi niyet ve emekleri, danışmanlık açısından memnuniyetlerini belirttiler.
Öğrencilikle birlikte çalışan kişilerin durumu: Öğrencilik şartlarının sağlanması önceliklidir. Hocalarımız çalışan arkadaşlarımızla yeterli iletişimi ve eğitim imkanını sağlamaktadır.
Derslere katılımda internet sıkıntısı hakkında: Dönem başında danışmanlık izlemlerinde interneti olmayan sıkıntı yaşayan öğrencilerimizin tespiti yapılmıştır ve gerekli yardımlarda bulunulmuştur. Fakat dönem sonuna doğru yoklama ve derslere katılımda sıkıntı yaşayanlar şikayetlerini geç olarak iletmektedir. Öğrencilerimize yardımcı olmak için dönem başında bu konunun iletildiğinden emin olunmalıdır.
e-Ders Dokümanları: Canlı dersler (asenkronlar) tıpkı asenkron dersler gibi sisteme yüklenmesini isteyen öğrenciler olduğu iletildi. Hocalar ile bu yönde görüş alışverişi yapılacaktır.
Sınavlarda kamera açılması hakkında: Bu uygulamanın aslında öğrenciyi zorda bırakmak değil olarak hakkaniyet açısından doğruluğu değerlendirilmelidir. Bazı sınavlarda kamera açılması etik dışı davranışların önüne geçmek ve çalışan öğrencilerin emeğine saygı içindir. Teknolojik eksiklikler konusunda hoca bilgilendirilmeli alternatif yöntemler düşünülmelidir.
Staj ve uygulama hakkında: Stajlar mezuniyetin gecikmemesi için ara dönemde ödev, rapor, vaka gibi uygulamalarla notlandırma yapılacaktır. Bahar dönemi için uygulama derslerinin şekli henüz belli değildir.
ÇAP ve YANDAL, DGS hakkında: Danışmanların dönem başın oryantasyon programlarında değindikleri ve bunların kayıt alındıkları fakat bu konuda genel bir eğitim talebi olduğu öğrencilerimiz tarafından iletilmiştir. Akran eğitimi planlamaktadır.
Whatsapp Grupları hakkında: Gruplarda kontrolsüz konuşmalar olduğu temsilcilerimiz tarafında iletilmiştir. Fakat yine de duyuruların e-ders ve web sayfalarından ziyade whatsapp'tan duyurulmasını isteyen öğrenciler vardır. Duyuruların e-ders, web gibi ortamlardan takip edilmesi doğru olandır. Temsilciler ayrıca da gruplarında paylaşım yapabilir.
Temel ölçme ve değerlendirmede 3 farklı yöntem hakkında: Öğrenciler farklı yöntemlerin kullanılmasından memnun fakat burada vize ve final için her derste en az 3 yöntemin fazla olduğunu iletiyorlar. Belki düzenleme yapılarak 1 kısa ve 1 uzun quiz ve quiz haftası (bölümce) gibi değişikliklerle düzenleme yapılabilir. Quiz sürelerine düzenleme getirilebilir.
Öğrenci işlerine erişim hakkında: Birçok zaman ulaşabiliyorlar bunun için teşekkür ediyorlar. Ulaşılamayan zamanlar için az sayıda çalışan olduğu ve öğrenci sayısının fazlalığı, 2500 kadar öğrenci sayımızın olduğu ayrıca esnek çalışma ve dönüşümlü çalışmayı ve mesai saatlerindeki değişiklikleri hatırlamak gerekir. Mail ile iletişim de ihmal edilmemelidir.
UBYS’de muaf olunan derslerin e-ders sisteminde görünmesi: Önemli olan transkripttir. Düzenleme için BUZEM’e dilekçe iletilebilir.